Radio k

Såhär såg det ut när min afisch blev klar och satt längst hela skolan! 

 

Bland träden

 

Lukas & Jakob

 
 

Slut

Såhär såg det ut när affischen blev kla och satt uppe längst hela skolans korridorer!
 
 

Klackar

 

Radio K

Fick ett uppdrag att formge affischen till Jönköping Universitys radiokanal, då dem håller en sändning under ett helt dygn- i samarbete med musikhjälpen.  De första postern är den som kommer publiceras, men jag vill gärna visa den jag tyckte bäst om- där alla färger är tagna från deras logotyp. Banderollen och limen (golvet) också!  
 
 
 

blowoutfaces

 

Face

Detta är en halvklar uppgift som min vän Gabriella skall lägga text till och som skall bli en Infographic om vilka sinnen som arbetar då en ide' blir till. Snart hänger denna på vernissage som en färsig slutprodukt. 
 
 

Ice

 

Three

 
 
 

First snow

 

Pew pew!

 

Nytt uppdrag

Jag har nu börjat med ett litet nytt projekt- vid sidan av både högskola och jobben. Designa egna brädor. 
Har under helgen skrivit runt till en del företag för att få tag i blanks och skapa dem även fysiskt. Här är mina tre första skapelser, varken i kvalite eller speciellt snygga- men man måste börja någonstans!
 

Born to skate

 

Utskrift

Detta är den färdiga produkten. 118 sidor enbart av mig. Illustrationer, intervjuer, reklam, design, allt. Det enda jag själv inte producerat är ett par bilder, eftersom det inte var ekonomiskt möjligt att åka till Malanga för att knäppa några bilder med Daniel Spängs. Reklamerna, eventen och någon enstaka presentation är påhittade eller påfunna av mig, men utgår från existerande märken, personer eller händelser.
 
 
 

BPIS Bokomslag

Under våren gjorde jag ett samarbete med BPIS, Barnperspektivet i samhället. Eva Hallgren har skrivit en bok som jag gjort omslaget till, denna handlar kort sagt om hur barn idag inte har någon röst i samhället, specifikt barn utan föräldrar. Denna uppmärksammades på ett sntal ställen och Eva var under sommaren med i morgonsoffan och talade om boken. Klicka på bilden för att titta på klippet! 
Många bloggare uppmärksammade även boken och den delades ut i riksdagen. Kolla här, här eller här för att läsa mer och kommentera om ni är intresserade av att stödja detta projekt och köpa en bok!
 
 

Head

 

Quicksilver

 

Dope

 

-

 

Kaffepaus

 

DC

 

Erik Stenrud

 

Skatecamp

 

Skateboard games